KUNDCASE

KUNDCASE

Case Mobiltelefon

En av de stora mobiltelefonmärkena skulle lansera två nya modeller en för konsument och en för företag och de ville ingå ett partnerskap med Ny Teknik.

Det resulterade att vi byggde upp en databas med alla som tidigare läst något om andra mobiltelefonsmodeller. Dessa kommunicerade vi med i ett flertal artiklar både innan och efter lansering. Inför lanseringen var det nästan 4000 som anmälde sitt intresse om att få artiklar om de specifika modellerna. Vi lät läsarna ställa frågor till en expert på företaget som sedan resulterade i ett flertal artiklar som gav svar på frågorna. Dessa artiklar drev på ett stort engagemang bland läsarna genom att vi kunde gå mer på djupet om de frågorna som läsarna verkligen ville få svar på.

Totalt blev det över 60.000 läsningar och 30.000 organiska exponeringar på Facebook.

Vill du veta mer om hur ditt varumärke skulle kunna bli partner med Ny Teknik?

Case 2 Bilvarumärke

När man använder sig av native är det viktigt att hitta rätt tonalitet och nivå på artiklarna som ska publiceras. Det som kan fungera bra i en kanal kan bli en flopp i en annan.

Som exempel hade vi ett bilvarumärke som hade en nativekampanj med två artiklar som de själva skrev. Dessa artiklar fick totalt 16.000 läsningar vilket är bra.

I en andra omgång köpte de ytterligare två artiklar men denna gång fick våra egna skribenter möjligheten att skriva artiklarna. Resultatet blev betydligt bättre där de fick över 46.000 läsningar.

Orsakerna till att dessa artiklar fick bättre resultat beror bland annat på att vi känner våra läsare. Vi vet vad de vill läsa och hur man fångar deras intresse så att de läser hela texten. För oss handlar det om att skriva utifrån och in.

Vill du veta mer hur vi jobbar med native?