Teknikhistoria – för de verkligt teknikintresserade

Teknikhistoria är magasinet som skriver om banbrytande teknikhändelser som har förändrat vår vardag. Vi berättar hur det omöjliga blev möjligt och lyfter fram personerna bakom innovationerna.  

Magasinet skildrar tekniken och visionärerna bakom svenska företag som Ericsson, ABB och Volvo – och berättar historier om bilar, flygplan och våra viktigaste vardagsprylar. Teknikhistoria är ett underhållande och allmänbildande magasin som görs av Ny Tekniks redaktion. 

Med en annons, når du våra läsare som har ett stort intresse av vetenskap, historia och engagerar sig lika mycket för ny, som äldre teknik. 

Brinner för teknik

Våra läsare engagerar sig lika mycket för ny, som äldre teknik och spenderar gärna sina pengar på appar, dataprogram och ny datautrustning.

Tillbringar fritiden i hemmet

De tillbringar fritiden med att renovera i hemmet och lägger tid och pengar på sin bil, verktygsmaskiner och vitvaror.

Vetenskapligt och historiskt kunniga

Över 73% är mycket intresserade av vetenskap och historia.

4 000

Upplaga
2024

11 800

Prenumeranter på nyhetsbrev 2024

6

Utgåvor av magasinet om året 2024

48%

Har högskole- eller universitetsutbildning

Många intressen

Våra läsare brinner verkligen för teknik i stort som smått. De är även kulturellt intresserade av främst musik och besöker gärna caféer och restauranger.

Läser böcker mer än tre gånger i veckan
42%
Är ganska eller mycket intresserade av ny teknik i vardagslivet
68%
Är mycket eller ganska intresserade av privatekonomiska frågor
57%
Är ganska eller mycket intresserade av energisparande
68%

Produkt- och prisinformation

Här hittar du detaljerad information om våra målgrupper, våra annonspriser samt utgivningsplaner för Teknikhistoria.

Kontakta oss redan idag!

Med Teknikhistoria kan ditt varumärke bygga en långsiktig relation med våra engagerade läsare. Boka din annons idag.